Maksimum Motor Frenlemesinde Lastik Havasının Önemi

Motosikletin hareket kabiliyetini etkileyen önemli faktörlerden bir tanesi, lastiklerin hava basıncıdır. Özellikle frenleme konusunda lastiklerdeki hava basıncının büyük bir rolü bulunmaktadır. Motorda maksimum frenleme yaparken çeşitli tehlikelerle karşı karşıya kalırız. Lastiklerin kayması, motorun hakimiyetini kaybetmek ve yol tutuşu yapamamak bunlardan bazılarıdır.

Maksimum frenleme sırasında motor çeşitlerine göre farklı reaksiyonlar alabiliriz. Spor motorlarda arka tekerin veya ön tekerin havaya kalkması, maksimum frenleme sırasında olmaktadır. Scooter motosikletlerde ise ön tekerin kayması, çok kolaydır.

Ön tekeri kaydırmak, motorda çok hızlı durduğunuz anlamına gelir. Bu durumda takip mesafesinin yeniden ayarlanması gerekir. Ayrıca kiloya göre fazla tekerlerde fazla hava olabilir.

Motosiklet lastiklerinin basınçları motorun tipine, lastik çeşidine, ağırlığa, yolcu alıp almadığınıza ve hava şartlarına bağlı olarak değişir.

Lastik hava basınçları lastikler soğukken ölçülmelidir. Sürüş yapılıp lastikler ısındıktan sonra basınç yükselecektir.

Son olarak maksimum frenleme zorunda kalmamak için sürüşünüzü ayarlayın. Kendinizi iyi hissetmediğiniz durumlarda motosiklet sürmeyin. Daima önünüzdeki trafik durumlarına uygun stratejiler geliştirin.

1 yorum:

Blogger tarafından desteklenmektedir.