Motosiklette Dönüş Pozisyonları
Motosiklet kullanımında dönüş pozisyonları oldukça önemlidir. Motorun hakimiyetini kaybetmemek için farklı durumlar için çeşitli dönüş pozisyonları bulunmaktadır.
1.Şekil: Az miktarda yatarak keskin bir dönüş imkanı sağlayan bu pozisyon, sarkma tekniği olarak adlandırılmaktadır. Trafikte riskli olan bu hareket, ani ve keskin dönüşlerde kullanılmaktadır. Bu pozisyonda baş, boyun, kuyruk sokumu merkez hatta ile motor merkez hattı paralel olmalıdır. Bedenimizin merkez hattı, dönüş tarafındaki elcik ile aynı hizaya gelmelidir.
2.Şekil: Trafikte kullanılan en ideal dönüş pozisyonu, bu şekildir. Sürücünün beden hattı ile motor hatta aynı hizada kalmakta ve motor yatırılmaktadır.
3.Şekil: Bu pozisyon, genellikle arazide ve gevşek zeminlerde kullanılmaktadır. Caddede ve yoğun trafikte yanlış olan bu dönüş pozisyonu sert zeminlerde ve aşırı hızda motorun kayma riskini arttırmaktadır. Bu pozisyonda beden dik kalırken motorun itilmesi ile dönüş çapı elde edilmektedir.
Hiç yorum yok